Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.

    Zamieszczone przez MiKruS
    Rozumiem, ze widzimy sie w Cafe66...
    tez tak rozumiem :szeroki_usmiech
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.

    witam.
    skoda octavia ktora kupilem jest moim pierwszym samochodem z silnikiem diesla z turbodoladowaniem (1.9TDI 90KM). powiedzcie mi jak robic zeby nie popierniczyc czegos w silniku turbinie. z tego co wiem to jak sie chce jechac gdzies tam to bezposrednio na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie wolno jechac tak? słyszałem tez ze na zimnym silniku nie wolno przesilac turbiny, i w początkowej fazie jazdy przy zimnym silniku starac sie zmieniac biegi do 2000obrotow?? i z tego co wiem to po długiej jezdzie, w której turbina się "napracowala" nie wolno podobono od razu gasic silnika po to aby turbina sie schłodzila?
    czy to prawda? jak sie powinno robic zeby nie spierniczyc nic w silniku?

    dzieki za pomoc
    janusz


    EDIT szkoda:
    zauważ, że takie nazwanie tematu jest czytelniejsze dla innych :idea:
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      Było tego na forum sporo http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=turbina
      Zobacz tego linka Pozdrawiam
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • kombiak
        Ambiente
        • 2007
        • 198

        #4
        jestem raczej kierowcą starszej daty, ale ciągle stosuję się do takich zasad :

        1. nigdy zimnemu silnikowi nie daję w du....
        2. nigdy nie rozgrzewam silnika na luzie (chyba że jest minus 25)
        3.zawsze po trasie i w trakcie długiej trasy nie gaszę od razu silnika - chodzi o właśnie turbinę i katalizator
        4.to są oczywiście moje subiektywne zalecenia...

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          kombiak, z tym 3 punktem nie ma co przesadzać chyba że jedziesz ze 150 i nagle zatrzymujesz silnik
          Ale jak zjedziesz z autostrady i przejedziesz spokojnie kawałek to spoko wystarcza i nic się nie robi w poprzednim aucie tak robiłem a turbinka miała 440 tyś i była sprawna!!!!
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • kombiak
            Ambiente
            • 2007
            • 198

            #6
            Zamieszczone przez koja86
            z tym 3 punktem nie ma co przesadzać
            święta racja !
            tak robię ! wystarczy np. że wjedzie się do miasta i postoi w pierwszych światłach i już jest ok.
            generalnie jestem przeciwnikiem ( jak mój kolega robi ze swoją alfą ) natychmiastowego gaszenia silnika .....

            Komentarz

            • janusz_007
              Rider
              • 2007
              • 473

              #7
              dzięki jak cos nie bede wiedział to bede pisał)
              VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

              Komentarz

              • Dijkstra
                RS
                • 2008
                • 1589

                #8
                to ja sie jeszcze doczepie...

                wszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???

                i dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply? jak sie wskazowka ruszy? jak dojdzi edo 1 kreski czy jak osiagnie 90 stopni??





                )
                Moje foty
                Moja stronka
                Moje 4 kolka

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Dijkstra
                  wszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???

                  i dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply? jak sie wskazowka ruszy? jak dojdzi edo 1 kreski czy jak osiagnie 90 stopni??
                  Do 2500 rpm puki nie osiągnie 90 stopni a potem to przedmuchać wnętrzności i przed końcem wychłodzić spokojna jazdą.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Dijkstra
                    za mocno to znaczy ile?
                    Delikatnie do 2500 tys/obr żeby nie zapiec kierownic

                    Zamieszczone przez Dijkstra
                    i dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply?
                    Ogólnie jak wskoczy Ci na 90 stopni wskazówka na to masz dopiero koło 75 stopni więc zaleca się jeszcze spokojniejszą jazdę przez parę km.
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • Dijkstra
                      RS
                      • 2008
                      • 1589

                      #11
                      ups... to ja troche za malo czasu mu dawalem wystarczylo mi ze sie wskazowka podniesie :/ a kierownice sa w turbinie ktora nie ma zmiennej geometrii??
                      poza tym ogolnie jak nie przedmuchuje ukladu to lubie jezdzic raczej na niskich obrotach 1200-2000 obr/min. jak to znosi ten silnik?
                      Moje foty
                      Moja stronka
                      Moje 4 kolka

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #12
                        Też potwierdzam - 2500rmp, tu Ziomal nieco przesadziłeś 2500 tys. obr
                        Masz natomiast rację, że gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej dojdzie do 90*C, to wcale nie oznacza, że wszystkie elementy silnika mają zbliżoną i optymalną temp. pracy. Warto jeszcze trochę poczekać z mocniejszym depnięciem prawą nogą.

                        Dijkstra, AHF to raczej jednostka ze zmienną geometria turbiny, jazda z niskimi prędkościami obrotowymi krzywdy (nie chipowanej) jednostce nie zrobi, zamontowanej doń turbinie z VTG owszem.
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • rrysio
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 493

                          #13
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          Ogólnie jak wskoczy Ci na 90 stopni wskazówka na to masz dopiero koło 75 stopni więc zaleca się jeszcze spokojniejszą jazdę przez parę km.
                          W moim BXE gdy wskazówka temperatury płynu na szafie dojdzie do 90st. to temperatura oleju wynosi dopiero ok. 60 stopni.
                          Trzeba przejechać jeszcze dobrych kilka kilometrów, żeby temperatura oleju przekroczyła 80st., co uważam za minimum to rozpoczęcia przedmuchiwania :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • zurcio
                            RS
                            • 2008
                            • 2046

                            #14
                            janusz_007, warto poczytać ...


                            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                            Komentarz

                            • Dijkstra
                              RS
                              • 2008
                              • 1589

                              #15
                              Zamieszczone przez Klauzero

                              Dijkstra, AHF to raczej jednostka ze zmienną geometria turbiny, jazda z niskimi prędkościami obrotowymi krzywdy (nie chipowanej) jednostce nie zrobi, zamontowanej doń turbinie z VTG owszem.
                              hm.. to juz niczego nie kumam... ostatnio ktos mi powiedzial, ze w moim (przed liftem) ni ebylo turbin ze zmienna geometria... a po 2 to zamierzam zaczipowac szkodnika... jaka wiec polecasz min predkosc obrotowa?
                              Moje foty
                              Moja stronka
                              Moje 4 kolka

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Dijkstra
                                jaka wiec polecasz min predkosc obrotowa?
                                Takie same tylko częściej olej wymieniać tak dla zdrowotności.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • Klauzero
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 575

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Dijkstra
                                  hm.. to juz niczego nie kumam... ostatnio ktos mi powiedzial, ze w moim (przed liftem) ni ebylo turbin ze zmienna geometria... a po 2 to zamierzam zaczipowac szkodnika... jaka wiec polecasz min predkosc obrotowa?
                                  Trzeba zwracać uwagę na oznaczenia silnika, a nie określenie przed czy po FL. AHF ma zmienną geometrie, tak jak ASV różnica polega na zastosowaniu nieco innych wtryskiwaczy i kilku niewielkich zmianach. Plusem jest większa podatność na chiptuning, minusem problemy z zapieczonymi kierownicami, dlatego warto pozwolić im się "rozruszać", by cięgna mogły popracować.
                                  Mądry Polak po ©kodzie...

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Klauzero
                                    Też potwierdzam - 2500rmp, tu Ziomal nieco przesadziłeś 2500 tys. obr
                                    Nie kumam ?


                                    Zamieszczone przez Dijkstra
                                    hm.. to jk juz niczego nie kumam... ostatnio ktos mi powiedzial, ze w moim (przed liftem) ni ebylo turbin ze zmienna geo
                                    Zmieni kolegów :diabelski_usmiech

                                    Jedynym silnikiem w którym nie było zmiennej geometrii to był tylko AGR 90 km.

                                    Dijkstra, po cholere Ci program jak Ty lubisz zamulać silnik ? Przy takiej jeździe zapieczesz kierownice na seryjnym programie a co dopiero na chipie.

                                    Mit o tym że diesli nie można deptać obalam :szeroki_usmiech

                                    Wręcz przeciwnie , turbo musi się kręcić spokojnie na ciepłym możesz krecić do 3500
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • zurcio
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2046

                                      #19
                                      Zależy jeszcze jak będziemy osiągać te 2500, czy powoli i do przodu, czy z pedałem w podłodze :roll:
                                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                      Komentarz

                                      • Klauzero
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 575

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Ziomal
                                        Zamieszczone przez Klauzero
                                        Ziomal nieco przesadziłeś 2500 tys. obr
                                        Nie kumam ?
                                        Może skrzywienie zawodowe, ale "2500 tys. obr", to ok 2500000 obrotów na minutę... tego nawet na chipie nie da rady wykręcić Doskonale zdaję sobie sprawę, że miałeś na myśli 2,5 tys. obr na min... tak dla ścisłości

                                        Co do butowania, to chyba nie jest wskazane po chipie przy niskiej prędkości obrotowej silnika...
                                        Mądry Polak po ©kodzie...

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Ziomal
                                          turbo musi się kręcić spokojnie na ciepłym możesz krecić do 3500
                                          kurcze jakoś mało ja swojego daje do 4000 a czasami lekko ponad, możne ja jakiś sadysta jestem dla mojego auta :?:
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • Dijkstra
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1589

                                            #22
                                            ale ja lubie krecic i krece, tylko jak mi sie nie spieszy to sie kulam jak emeryt
                                            Moje foty
                                            Moja stronka
                                            Moje 4 kolka

                                            Komentarz

                                            • zurcio
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2046

                                              #23
                                              loru, nie przejmuj sie, mój też się dobrze wkręca ponad 4000 :wink:
                                              ale deptać zaczynam od 2500
                                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                              Komentarz

                                              • Ziomal
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 5841
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez loru
                                                kurcze jakoś mało ja swojego daje do 4000 a czasami lekko ponad, możne ja jakiś sadysta jestem dla mojego auta
                                                Nie , ja sam czasem tak robię bo moment max mam przy 4200 :diabelski_usmiech Ale skoro kolega jeździ do 2 tys więc to dla niego podwójna dawka - loru, śmiertelna :diabelski_usmiech
                                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                Jest O1 1.6 BFQ

                                                Komentarz

                                                • Klauzero
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 575

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                                  Nie , ja sam czasem tak robię bo moment max mam przy 4200
                                                  Jesteś pewien, że moment masz tak wysoko, bo chyba nie załapałem żartu? Takie cuda ma http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19855 i tak poniżej 4 tys obr.
                                                  Mądry Polak po ©kodzie...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...