Zamieszczone przez MiKruS
Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.
Zwiń
X
-
Eksploatacja auta z turbosprężarką - prosze o rade.
witam.
skoda octavia ktora kupilem jest moim pierwszym samochodem z silnikiem diesla z turbodoladowaniem (1.9TDI 90KM). powiedzcie mi jak robic zeby nie popierniczyc czegos w silniku turbinie. z tego co wiem to jak sie chce jechac gdzies tam to bezposrednio na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie wolno jechac tak? słyszałem tez ze na zimnym silniku nie wolno przesilac turbiny, i w początkowej fazie jazdy przy zimnym silniku starac sie zmieniac biegi do 2000obrotow?? i z tego co wiem to po długiej jezdzie, w której turbina się "napracowala" nie wolno podobono od razu gasic silnika po to aby turbina sie schłodzila?
czy to prawda? jak sie powinno robic zeby nie spierniczyc nic w silniku?
dzieki za pomoc
janusz
EDIT szkoda:
zauważ, że takie nazwanie tematu jest czytelniejsze dla innych :idea:
VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
-
-
Było tego na forum sporo http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=turbina
Zobacz tego linka PozdrawiamTakie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
jestem raczej kierowcą starszej daty, ale ciągle stosuję się do takich zasad :
1. nigdy zimnemu silnikowi nie daję w du....
2. nigdy nie rozgrzewam silnika na luzie (chyba że jest minus 25)
3.zawsze po trasie i w trakcie długiej trasy nie gaszę od razu silnika - chodzi o właśnie turbinę i katalizator
4.to są oczywiście moje subiektywne zalecenia...
Komentarz
-
-
kombiak, z tym 3 punktem nie ma co przesadzać chyba że jedziesz ze 150 i nagle zatrzymujesz silnik
Ale jak zjedziesz z autostrady i przejedziesz spokojnie kawałek to spoko wystarcza i nic się nie robi w poprzednim aucie tak robiłem a turbinka miała 440 tyś i była sprawna!!!!Takie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dijkstrawszedzie pisze, ze zimnego silnika nie nalezy za mocno krecic... za mocno to znaczy ile? 2000, 3000, 4000 obr/min???
i dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply? jak sie wskazowka ruszy? jak dojdzi edo 1 kreski czy jak osiagnie 90 stopni??O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dijkstraza mocno to znaczy ile?
Zamieszczone przez Dijkstrai dalej, kiedy juz olej jest wystarczajaco cieply?Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Też potwierdzam - 2500rmp, tu Ziomal nieco przesadziłeś 2500 tys. obr
Masz natomiast rację, że gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej dojdzie do 90*C, to wcale nie oznacza, że wszystkie elementy silnika mają zbliżoną i optymalną temp. pracy. Warto jeszcze trochę poczekać z mocniejszym depnięciem prawą nogą.
Dijkstra, AHF to raczej jednostka ze zmienną geometria turbiny, jazda z niskimi prędkościami obrotowymi krzywdy (nie chipowanej) jednostce nie zrobi, zamontowanej doń turbinie z VTG owszem.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalOgólnie jak wskoczy Ci na 90 stopni wskazówka na to masz dopiero koło 75 stopni więc zaleca się jeszcze spokojniejszą jazdę przez parę km.
Trzeba przejechać jeszcze dobrych kilka kilometrów, żeby temperatura oleju przekroczyła 80st., co uważam za minimum to rozpoczęcia przedmuchiwania :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Klauzero
Dijkstra, AHF to raczej jednostka ze zmienną geometria turbiny, jazda z niskimi prędkościami obrotowymi krzywdy (nie chipowanej) jednostce nie zrobi, zamontowanej doń turbinie z VTG owszem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dijkstrahm.. to juz niczego nie kumam... ostatnio ktos mi powiedzial, ze w moim (przed liftem) ni ebylo turbin ze zmienna geometria... a po 2 to zamierzam zaczipowac szkodnika... jaka wiec polecasz min predkosc obrotowa?Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroTeż potwierdzam - 2500rmp, tu Ziomal nieco przesadziłeś 2500 tys. obr
Zamieszczone przez Dijkstrahm.. to jk juz niczego nie kumam... ostatnio ktos mi powiedzial, ze w moim (przed liftem) ni ebylo turbin ze zmienna geo
Jedynym silnikiem w którym nie było zmiennej geometrii to był tylko AGR 90 km.
Dijkstra, po cholere Ci program jak Ty lubisz zamulać silnik ? Przy takiej jeździe zapieczesz kierownice na seryjnym programie a co dopiero na chipie.
Mit o tym że diesli nie można deptać obalam :szeroki_usmiech
Wręcz przeciwnie , turbo musi się kręcić spokojnie na ciepłym możesz krecić do 3500Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalZamieszczone przez KlauzeroZiomal nieco przesadziłeś 2500 tys. obr
Co do butowania, to chyba nie jest wskazane po chipie przy niskiej prędkości obrotowej silnika...Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorukurcze jakoś mało ja swojego daje do 4000 a czasami lekko ponad, możne ja jakiś sadysta jestem dla mojego autaByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalNie , ja sam czasem tak robię bo moment max mam przy 4200Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
Komentarz